i360 Brighton Tower wint 2 prestigieuze prijzen

Afgelopen vrijdag heeft de i360 Brighton Tower tijdens de uitreiking van de Structural Awards 2017
2 mooie prijzen gewonnen.

Zowel in de categorie “Tall or Slender Structures” als in de overall-winner-categorie “The Supreme Award for Structural Engineering Excellence” wist de i360 Brighton Tower de concurrentie voor te blijven en mocht de eerste prijs in ontvangst worden genomen.

We zijn als Hollandia Infra bijzonder trots dat we dit iconische bouwwerk hebben gerealiseerd met onze partners en natuurlijk dankzij de "Kennis & Kunde" van onze medewerkers.

Hollandia infra

Geslaagde montage van stalen vizierschuif in Ipswich

De "Rising Sector Gate" bestemd voor de hoogwaterkering in Ipswich (UK) is geplaatst.
Deze 192 ton zware constructie is op een smal ponton aangevoerd gedurende hoog tij en daarna met behulp van een 600tons rupskraan op positie gehesen en gemonteerd.

Hollandia infra

Bijzondere Radartoren in aanbouw

De nieuwe Radartoren voor Maasvlakte2 krijgt al goed vorm in de werkplaats van Hollandia Infra.
De slanke stalen toren zal een hoogte krijgen van in totaal ca 70 meter en wordt grotendeels vervaardigd uit weervast staal.

Hollandia infra

Vizierschuif op weg van Krimpen naar Ipswich..

Op 24 oktober jl heeft bij Hollandia Infra de load-out plaatsgevonden van de 200 ton zware “rising sector gate”, een hoogwater-noodkering, voor de in aanbouw zijnde Ipswich Tidal Barrier.
Deze vizierschuif van ca 22 meter lang zal, als het weer meewerkt, donderdag 26 oktober a.s. de oversteek maken naar zijn bestemming in het Engelse Ipswich.
In verband met de lokale omstandigheden in Ipswich wordt de constructie op een klein ponton vervoerd wat het zeetransport weersafhankelijk maakt.

Hollandia infra

Doorschuifbruggen; Hollandia Infra werkt mee aan innovatief idee!

Tijdens de Nationale Staalbouwdag in Amsterdam is het idee gepresenteerd voor de “Doorschuifbruggen”.
Hollandia Infra maakt deel uit van het team van 4 bedrijven dat dit innovatieve concept heeft ontwikkeld. De andere partners zijn Expericon, IV-groep en Mammoet.
In het bijgevoegde artikel uit Bouwen met Staal (zie link) wordt dit innovatieve idee ten behoeve van de renovatie van grote stalen bruggen nader toegelicht.

http://www.bouwenmetstaal.nl/nieuws/doorschuifbrug/

Hollandia infra

Nieuwe Grote Wijnbrug in Rotterdam krijgt vorm

Afgelopen week heeft Hollandia Infra de nieuwe staalconstructies voor de Grote Wijnbrug vanaf een ponton ingehesen en gemonteerd. Dit betrof onder meer het stalen brugval en verder de balans, die op de eerder geplaatste hameistijlen werd gemonteerd.
De gehele montage-operatie in de Rotterdamse binnenstad is naar wens verlopen. Opdrachtgever Gemeente Rotterdam sprak in het compliment aan ons team over een “geruisloos verlopen operatie”. Inmiddels is de brug over de Wijnhaven (voorlopig als vaste brug) weer opengesteld voor verkeer.
In deze geslaagde klus is wederom het vakmanschap van Hollandia Infra herkenbaar!

Hollandia infra

Kering Ipswich Barrier verlaat fabriek

Na een jaar van engineering en productie heeft de 200 ton zware stalen kering bestemd voor de Ipswich Barrier de fabriek verlaten.
De montage van de vizierschuif (“Rising Sector Gate”) in de UK staat gepland voor najaar 2017.

Hollandia infra

Project IJsseldelta open voor publiek op “Dag van de Bouw”

Op 20 mei jl. vond weer de jaarlijkse Dag van de Bouw plaats. Tijdens deze dag laten de leden van Bouwend Nederland, UNETO-VNI, de Aannemersfederatie, VNconstructeurs en NL Ingenieurs zien tot welke hoogstandjes zij in staat zijn.
Ook het project "IJsseldelta", dat onderdeel uitmaakt van het landelijke overheidsproject “Ruimte voor de Rivier”, stond in de schijnwerpers.

Hollandia infra

Opening van een Koninklijke brug

Op 6 april 2017 is de Koningin Máximabrug in Alphen a/d Rijn officieel geopend.

TBI-onderneming Mobilis en haar samenwerkingspartners Aannemingsmaatschappij Van Gelder en Hollandia Infra hebben de Koningin Máximabrug in opdracht van Gemeente Alphen aan den Rijn gebouwd.

Met de aanleg van de Koningin Máximabrug over de Oude Rijn ter hoogte van Hoorn en Hoogewaard-Gnephoek, heeft de gemeente Alphen aan den Rijn de leefkwaliteit en de bereikbaarheid van haar inwoners verbeterd.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt nieuwe Radartoren Rotterdam

Op de Maasvlakte 2 laat het Havenbedrijf Rotterdam een nieuwe radartoren bouwen. De toren krijgt een hoogte van 70 meter en zal de radardekking overnemen van radarpost 2, die aan het einde van zijn bouwkundige levensduur is.
Na een Europese aanbesteding heeft het Havenbedrijf gekozen voor het duurzame ontwerp van Hollandia Infra en de architect Syb van Breda. Hollandia Infra zal deze uitdagende klus als hoofdaannemer uitvoeren.

Hollandia infra

Nieuwe straal- en verfhal, Hal 12!

Hollandia heeft de beschikking over een nieuwe straal- en verfhal, Hal 12! Deze nieuwe hal staat op de locatie in Krimpen aan de IJssel. Hollandia Structures heeft de constructie van de hal geproduceerd en Everest heeft de hal geplaatst, installaties geïnstalleerd en de dak- en gevelbedekking aangebracht. Deze nieuwe hal biedt ons nu de mogelijkheid om projecten van 60 meter lang en 20 meter breed te conserveren. Tevens kan de hal in 3 afzonderlijke delen worden ingedeeld.

Opdracht bewegingswerk zeesluis IJmuiden

Medio 2015 heeft Hollandia Infra een aanbieding gedaan voor het bewegingswerk aan de combinatie OpenIJ ten behoeve van de tender van Rijkswaterstaat voor de nieuwe grote zeesluis IJmuiden.
Rijkswaterstaat heeft uiteindelijk de opdracht voor de bouw van de nieuwe zeesluis gegund aan OpenIJ.
Aannemersconsortium OpenIJ heeft in het afgelopen 1,5 jaar het Definitief Ontwerp gemaakt voor het bewegingswerk van de sluis.

Hollandia infra

Vervanging Grote Wijnbrug Rotterdam

Momenteel wordt bij Hollandia Infra hard gewerkt aan de vervanging van de “Grote Wijnbrug” in Rotterdam.
Hollandia Infra verricht de werkzaamheden samen met civiele partner Kroeze Infra bv in opdracht van gemeente Rotterdam.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt mee aan bijzondere spoorbrug

In de productiehallen van Hollandia Infra krijgt project UtARK steeds meer vorm en is inmiddels de eerste milestone gehaald.
Project UtARK staat voor de nieuwe spoor-boogbrug in Utrecht over het Amsterdam Rijn Kanaal.

Hollandia infra

Ingebruikname Koningin Máximabrug

Op 21 december 2016 is de Koningin Máximabrug in gebruik genomen en is het traject opengesteld voor verkeer door de wethouder van de gemeente Alphen aan den Rijn.

Hollandia infra

2 stalen fietsbruggen voor de Zuid-Willemsvaart/N279

Hollandia Infra levert 2 stalen fietsbruggen in opdracht van Jos van den Bersselaar Constructie BV.
Deze fietsbruggen van respectievelijk ca 33m en ca. 58m lang wegen in totaal 125 ton en zijn bestemd voor de overbrugging van zowel de Zuid-Willemsvaart als de naastgelegen N279”.

Hollandia infra

Plaatsen deuren in Nesserlander Schleuse;

Vandaag is, na 4,5 jaar in opslag, de eerste sluisdeur in het buitenhoofd van de Nesserlander Schleuse geplaatst! Deze deur weegt zo'n 160 ton, is 20 meter lang en 15,5 meter hoog. Later vandaag wordt ook de tweede deur in het buitenhoofd gemonteerd. Deze deur heeft dezelfde afmetingen als de eerste. Morgen volgt de derde deur die in het binnenhoofd komt. Deze derde deur weegt zo'n 110 ton, is 20 meter lang en 10,5 meter hoog.

Het plaatsen van de eerste deur is te zien via de link: https://www.youtube.com/watch?v=UJx9Y_MLzH4

Hollandia infra

Succesvolle operatie brugdeel Weesp

Dit weekend hebben onze collega's van Hollandia Services met succes het eerste brugdeel van spoorbrug Weesp vervangen. Een operatie met een gedegen voorbereiding, een zeer strakke montage window, binnen een onomkeerbare buitendienststelling. Het tweede brugdeel zal binnenkort volgen.

Inmiddels 2 jaar geleden werd begonnen met het fabriceren van de twee nieuwe brugdelen in de fabriekshallen van Hollandia Infra.

Hollandia infra

Bouw fiets- en voetgangersburg Kopenhagen

Hollandia Infra en Mobilis Denmark gaan een nieuwe fiets- en voetgangersburg over Kopenhagens kanaal bij Vester Voldgade bouwen. Mobilis Danmark is verantwoordelijk voor de onderbouw van de brug en Hollandia Infra zal de bovenbouw, het bewegingswerk en elektrische en mechanische installaties verzorgen.

Hollandia infra

British Airways i360 open voor publiek

Hollandia heeft een rijke historie in het maken van bijzondere, in het oog springende, staalconstructies. Met trots voegen we daar de British Airways i360 aan toe; wat ons betreft een waardige opvolger aan deze traditie!

De “Brighton Tower” is een 162 meter hoge stalen uitzichttoren, die direct aan het strand van de bekende Engelse badplaats Brighton is verrezen. De toren is voorzien van een grote, aerodynamisch vormgegeven capsule (“the Pod”), waarin wel tweehonderd bezoekers tot op een hoogte van 138 meter worden gebracht.
Begin augustus 2016 is de British Airways i360 open gegaan voor publiek. Iedereen kan nu genieten van deze unieke attractie en bij goed weer van een adembenemend uitzicht over de Engelse kust, Brighton en het achterliggende landschap.

Hollandia infra

Brugdelen Koningin Maximábrug geplaatst

De afgelopen maanden is er op de Hollandia werf in Krimpen aan den IJssel hard gewerkt aan deze bijzondere brug. Hollandia Infra, heeft als bouwpartner van civiele aannemer Mobilis, de staalconstructies en het bewegingswerk voor de Koningin Maximábrug over de oude Rijn (in Alphen a/d Rijn) geproduceerd en gemonteerd (halverwege juli 2016). Het in bedrijf stellen zal de aankomende periode gebeuren. Hollandia Services is onze partner voor de besturing en bediening. De brug wordt aangedreven door een hydraulische Installatie. Deze wordt in opdracht van Hollandia Infra door Bosch Rexroth gefabriceerd.

Hollandia infra

Nominatie Nationale Staalprijs Galecopperbrug

De renovatie en nieuwbouw van de Galecopperbrug is genomineerd voor de Nationale Staalprijs 2016! Hollandia Infra heeft voor dit werk onder andere 2 stalen voorspanliggers voor de noord- en zuidbrug gefabriceerd en gemonteerd.

Hollandia infra

Hollandia Infra klinkt weer!

De kennis en kunde op het gebied van klinken is door een aantal collega's van Hollandia Infra afgelopen week weer toegepast.

Hollandia infra

Stalen vizierschuif voor Ipswich Tidal Barrier (UK)

In opdracht van de Joint Venture Volker Stevin-Boskalis-Atkins gaat Hollandia Infra het keermiddel voor de Ipswich Tidal Barrier leveren en monteren. Dit betreft een stalen vizierschuif van bijna 200 ton.

Hollandia infra

Draaien delen van de Koningin Máximabrug

Vandaag zijn het rijdek west en de staartstukken voor de nieuwe Koningin Máxima brug in Alphen a/d Rijn gedraaid. Deze worden de komende week aan het rijdek gemonteerd.

Hollandia infra

Hollandia Infra levert 7 skids aan Frames

In opdracht van Frames heeft Hollandia Infra de afgelopen periode samen met de collega's van Hollandia Systems en Hollandia Services 7 stuks skids gebouwd en geassembleerd voor het project FPSO Petrojarl. Dit betreft een Offshore schip dat bij Damen wordt gerenoveerd.

Hollandia infra

Nieuwe fiets-en voetgangersbrug over de Thames in Reading (UK)

Met deze slank uitgevoerde tuibrug en aanbrug is een eerst stap gezet in een serie van infrastructurele verbeteringen in de Engelse plaats Reading. De recent geopende brug creëert een nieuwe verbinding voor fietsers en voetgangers tussen Reading Town Centre, het nieuw ontwikkelde treinstation en Caversham.
Hollandia Infra heeft deze ca. 122 meter lange tuibrug, de ca. 40 meter hoge pyloon en de ca. 70 meter lange aanbrug gefabriceerd en gemonteerd voor hoofdaannemer Balfour Beatty Civil Engineering Limited, die het totale werk heeft gerealiseerd voor de Reading Borough Council. De constructie is ontworpen door Peter Brett Associates LLP (PBA) in samenwerking met architectenbureau Design Engine.

Hollandia infra

Nieuw bewegingswerk voor historische Parksluizen

In opdracht van de Gemeente Rotterdam heeft Geka Bouw Dordrecht de opdracht gekregen voor groot onderhoud aan de sluisdeuren van de Parksluizen in Rotterdam.
Dit nostalgische sluiscomplex uit 1930 is in het verleden meerdere keren gerepareerd en gerenoveerd. Dit is altijd gebeurd “in den natte”, met duikers onderwater. Nu is besloten de kolk rond de sluisdeuren leeg te pompen en groot onderhoud te plegen “in den droge”.

Hollandia Infra heeft in opdracht van Geka Bouw de nieuwe bewegingswerken, zijnde railconstructie en loopwagens, geleverd en gemonteerd waarop de sluisdeuren op de bodem van de kolk en deurkasten heen-en-weer rijden.

Hollandia infra

i360 bereikt hoogste punt!

Afgelopen weekend is de laatste "can" van de i360 Tower succesvol geplaatst en gemonteerd. Hiermee heeft de 162 meter hoge toren zijn hoogste punt bereikt.

Voor meer nieuws zie ook
http://www.brightoni360.co.uk/latest-news/blog/brighton-i360-tower-reaches-full-height/

Hollandia infra

i360 Tower: 1e "beach landing" geslaagd!

Het lossen van de eerste serie elementen op het strand van Brighton ten behoeve van de i 360 Brighton Tower is afgelopen dagen succesvol verlopen.
De tweede beachlanding voor het lossen van de overige onderdelen vindt naar verwachting in week 26 plaats.

Hollandia infra

Eerste zending “Cans” naar bouwplaats in Brighton

Momenteel wordt bij Hollandia Infra hard gewerkt aan de i360 Brighton Tower. De 17 stalen cilinders (de “Cans”) waaruit de toren wordt opgebouwd, zijn inmiddels bijna allen gereed. De eerste serie “cans” is in het weekend van 6 en 7 juni 2015 per ponton op weg gegaan naar de bouwplaats in Brighton.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt mee aan bruggen Krommenie

Hollandia Infra gaat in samenwerking met haar partner Van Hattum en Blankevoort de bruggen van de N203 bij Krommenie vervangen.
De twee bruggen bij Krommenie zijn sterk verouderd. De ene brug is aan een grondige renovatie toe en de andere brug moet zelfs volledig worden gesloopt. De bouwcombinatie Van Hattum en Blankevoort/Hollandia Infra maakte maximaal gebruik van de vrijheid van de Best Value Procurement (BVP) filosofie en stelde een creatieve oplossing voor, waarbij de brug die aan een renovatie toe is verbreed wordt en de brug die gesloopt moet worden in eerste instantie buiten beschouwing wordt gelaten.
De werkzaamheden gaan na de zomervakantie van 2015 van start.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt i360 Brighton Tower

In opdracht van Brighton i360 Limited realiseert Hollandia Infra de “i360 Brighton Tower”, een 162 meter hoge stalen uitzichtstoren, ontworpen door architectenechtpaar David Marks en Julia Barfield.

Hollandia heeft een rijke historie met het maken van bijzondere, in het oog springende, staalconstructies. Met deze i 360 Brighton Tower werkt Hollandia Infra momenteel aan een waardige opvolger in deze traditie.

Hollandia infra

Ophaalbrug Dr. Deelenlaan Tilburg opgeleverd

Op 1 januari 2015 werd de nostalgische ophaalbrug aan de Dr Deelenlaan in Tilburg buiten gebruik genomen. Heijmans Civiel startte direct met de sloop van de brug en aanbruggen om de nieuwe brug, met een bredere doorvaart, op tijd op te kunnen leveren aan Rijkswaterstaat. Drie weken geleden heeft heeft Hollandia Infra gedurende een weekend stremming binnen 29 uur de nieuwe ophaalbrug gemonteerd en het hydraulische systeem geïnstalleerd. Inmiddels is het inregelen van de hydraulische- en elektrische installatie, alsmede de besturing vanuit de centrale bedienlocatie ook gereed en is de brug overgedragen aan RWS en in gebruik genomen.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt aan ruimte voor rivier de IJssel in Kampen.

Hollandia Infra heeft voor de bouwcombinatie Boskalis – Van Hattum en Blankevoort meegetenderd voor het project IJsseldelta.
Dit integrale politieke project “Ruimte voor de Rivier” omvat ondermeer een bypass, om Kampen in de toekomst te beschermen tegen hoogwater.
De toekomstige waterverbinding tussen de IJssel en de Randmeren omvat een recreatieschutsluis, een keersluis en een migratie voorziening waarmee de doorlaat van water in twee richtingen nauwkeurig geregeld kan worden.
Zie bijgaand schetsontwerp voor een imrpressie.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt fiets-/voetgangersbrug over de Thames.

Recentelijk heeft Hollandia Infra de opdracht ontvangen van civiele aannemer Balfour Beatty voor de bouw van een stalen fiets-/voetgangersbrug in de Engelse plaats Reading.
Deze in het oog springende tuibrug over de Thames krijgt een totale lengte van ca. 128 meter en wordt in het midden gedragen door een stalen pyloon van 37 meter hoog.
De oplevering staat gepland voor midden 2015.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt mee aan Maximabrug in Alphen a/d Rijn

Op woensdag 10 september jl. tekenden de gemeente Alphen a/d Rijn en Mobilis
het uitvoeringscontract voor de Maximabrug en de toeleidende wegen.
HOLLANDIA INFRA zal als samenwerkingspartner van Mobilis op basis van Design & Construct de staal- en werktuigbouwkundige werkzaamheden voor haar rekening nemen.
De Maximabrug wordt een energieneutrale beweegbare brug, gelegen over de Oude Rijn.
Het ontwerp van de brug is van Architectenbureau Syb van Breda & Co. Het landschapsontwerp is van de hand van wUrck Landschapsarchitecten.
De brug zal het vierde kwartaal van 2016 in gebruik worden genomen.
De bijgaande visualisatie van Architectenbureau Syb van Breda en wUrck Landschaps-architecten geeft een mooi beeld van de toekomstige Maximabrug.

Hollandia infra

Galecopperbruggen; Montage VSL’s brug Zuid- en Noordbrug gereed.

Montage VSL’s brug zuid en brug noord Galecopperbrug gereed.
Afgelopen weekend zijn beide bestaande bruggen verbonden met de Voorspanliggers (VSL’s) en aansluitend voorgespannen. Hierdoor is er gewicht/belasting uit de brug opgenomen in de VSL’s.
Hiermee is de montage van de VSL’s compleet afgerond.
In de komende 2 weken worden de bruggen op de pijlers nog ca. 600 mm omhoog gevijzeld, waardoor er meer doorvaarthoogte gecreëerd wordt.
Namens Opdrachtgever, Projectteam Galecom en Projectteam Staal hartelijk dank voor de inzet.
Bijgevoegd een foto van de brug in voorgespannen toestand.

Hollandia infra

Hollandia Infra bouwt ophaalbrug Dr. Deelenlaan, Tilburg

Hollandia Infra heeft van Heijmans Civiel Grote Projecten de opdracht ontvangen voor het leveren van de nieuwe stalen ophaalbrug over het Wilhelminakanaal in de Dr. Deelenlaan te Tilburg. In verband met de verbreding van het kanaal krijgt de nieuwe karakteristieke brug een grotere doorvaartbreedte van 14 m.
De bestaande nostalgische brug wordt per 1 januari 2015 als “onveilig” verklaard en verwijderd.

Hollandia infra

Tweede Julianasluizen Gouda

Hollandia Infra plaatst met succes de 2 ophaalbruggen over de nieuwe Tweede Julianasluizen bij Gouda.

Hollandia infra